معنای متاورس برای روابط‌عمومی چیست؟

تکنولوژی با سرعتی سرسام‌ آور در حال پیشرفت است و بسیاری از پیش‌بینی‌ های صورت گرفته در فیلم‌های فانتزی علمی‌ تخیلی در حال تحقق یافتن است. وقتی مارک زاکربرگ اعلام می‌کند که شرکت فیسبوک به یک “شرکت متاورسی” تبدیل‌ شده است، ما باید به‌ طور دقیق بفهمیم که متاورس چیست و چه معنایی برای روابط‌ عمومی خواهد داشت.

پس متاورس واقعاً چیست؟

متاورس چیزی است کاملاً متفاوت از اکوسیستم‌های بسته‌ای است که از وب‌سایت‌های مورد استفاده ما تشکیل می‌شود. در واقع، متاورس از سیستم‌های ساخته‌شده از دیتای مشتریان و موتورهای تبلیغاتی قدرتمندی بهره می‌گیرد که از این سیستم‌ها یک سری شرکت‌ های چند میلیارد دلاری می‌توانند بیرون بیایند.

آنچه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متاورس قصد دارد به آن دست یابد این است که یک نوع تعادل بین قابلیت جستجو و دیتای موجود در جهان به وجود آید و این تعادل وارد زندگی انسان شده و این امکان را برای تمام مردم جهان فراهم آورد تا با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و در حال تکامل با همدیگر پیوند و ارتباطی عمیق به وجود آورند.

متاورس خودش یک فضای واقعیت مجازی است که در آن، کاربران می‌توانند در یک محیط آفریده‌ شده توسط کامپیوتر با سایر کاربران ارتباط برقرار نمایند. بنابراین، متاورس فضایی است که در آن می‌توان هر کاری که تصورش را بتوان کرد انجام داد.

معنای متاورس برای روابط عمومی‌چیست؟

اگرچه تاکنون میلیاردها دلار صرف سرمایه‌گذاری در متاورس شده و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای گسترش آن شکل‌گرفته‌اند اما هنوز هم چند سالی تا آغاز به کار عملی متاورس باقی‌مانده و تا تحقق یافتن تمام پتانسیل‌های متاورس،راهی طولانی مانده است.

اگرچه متاورس همچنان در مرحله شکل‌گیری و توسعه قرار دارد، اما بسیاری از برندها مدتی است که برای ورود و نقش‌آفرینی در متاورس گام‌های جدی و مهمی‌ برداشته‌اند و به‌ عنوان پیشگامان استفاده از پلتفرم‌های نوپدید متاورس شناخته می‌شوند.

هنگامی‌ که صحبت از تبلیغات در درون متاورس به میان می‌آید می‌توان از این دنیای مجازی به‌ عنوان یک عامل تغییردهنده قواعد بازی و تعیین‌کننده در آینده یاد کرد. در متاورس شما می‌توانید هر چیزی که به آن فکر کنید را در برابر خود ظاهر نمایید و تبلیغات را به سطحی ارتقا دهید که بسیار فراتر از آن چیزی است که ما به آن عادت کرده‌ایم.

و این آفرینش یک دنیای کاملاً جدید برای روابط‌عمومی است که در آنجا، مشاورین املاک می‌توانند یک‌ خانه را به افرادی در سرتاسر جهان نشان دهند، برندهای طراحی و تولید لباس، امکان امتحان کردن لباس‌ها به‌صورت مجازی را برای مشتریان فراهم کنند و بسیاری فرصت‌های دیگر.

برای شرکت‌ها نیز زمان آن فرا رسیده تا ایده‌های منحصر به‌ فردشان را برای ورود به متاورس و پیشرفت کردن در آن بیازمایند و خود را به‌ عنوان پیشگامان دنیای متاورس معرفی کنند و دورانی جدید را در تکنولوژی رقم بزنند.


برگرفته از

https://kpri.ir

 

نام فایل