10 دلیل اهمیت سئو برای کسب و کار شما

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

 سئو (Seo) به معنای بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجو بوده و مخفف عبارت Search Engine Optimization است. کلمه سئو در فارسی نیز بسیار رایج است و گاهی با ترکیب های توصیفی، اضافی و عبارات فعلی نظیر بهبود سئو، سئوسازی و سئوکردن به کار می‌ رود.

این کار برای بهبود عملکرد سایت و طبق استانداردهای موتور جستجو بوده و سبب جذب بیشتر بازدیدکنندگان از سایت می گردد.

 از جمله فاکتورهای موثر در سئو سایت می توان به کلمات استفاده شده در متن یا لینک های ورودی به سایت از سایر سایت ها اشاره نمود. در واقع می توان گفت که Seo به مجموعه فعالیت‌ هایی که در طراحی سایت، تولید نمودن محتوا و تعیین نمودن استراتژی محتوایی صورت می‌گیرد گفته می شود. این فعالیت ها سبب می ‌شود تا سایت در نتایج گوگل جایگاه بهتری را کسب نموده و بازدید کننده بیشتری داشته باشد.

 استفاده از سئوکردن مناسب سبب رسیدن به بازدید بیشتر خواهد بود. به طور معمول بیشتر کاربران در فضای مجازی صفحات مورد نظرشان را از طریق موتورهای جستجوی اصلی نظیر یاهو، گوگل و بینگ پیدا می کنند. از طرفی موتورهای جستجو دقیقا همان چیزی را به کاربران ارائه می دهند که به دنبال آن هستند. بنابراین اعتماد مشتریان به سایت بیشتر از تبلیغات اینترنتی می باشد. کلمات جستجو شده به وسیله کاربران و در موتورهای جستجو دارای اهمیت ویژه ای می باشند.
در حال حاضر، بیشتر صاحبان کسب و کار و بازاریابان می دانند که سئو فاکتوری حیاتی برای به دست آوردن بازدید روی وب سایت ها است. اگر وب سایت و محتوای شما به شیوه درستی و برای دسکتاپ و موبایل بهینه سازی نشده باشند، شما برای کسب بازدید ارگانیک روی سایت خود کار بسیار سختی را خواهید داشت.

سوای از بحث افزایش ترافیک، دلایل بسیار دیگری وجود دارد که شما باید از سئو سایت بهره ببرید. در ادامه می توانید 10 دلیل اصلی که سئو سایت می تواند برای کسب و کار شما اهمیت داشته باشد را ببینید.

1. بهینه سازی سایت علاوه بر رنک بهتر باعث بهبود تجربه کاربری نیز می شود

در اینکه تجربه کاربری فاکتور بسیار مهمی برای رنک وب سایت است هیچ شکی وجود ندارد. موتورهای جستجو دوست دارند سایتی را ببینند که روی موبایل خوب نمایش داده می شود، سیگنال های کاربری خوبی دارد (زمان طولانی ماندن در سایت، نرخ پرش پایین و ...) و در آن از عکس ها و ویدیو های مرتبط استفاده شده است. تمامی این موارد برای ایجاد تجربه کاربری مناسب برای بازدید کنندگان سایت شما اهمیت دارند. به بیانی دیگر، وقتی شما سایت خود را برای سئو بهینه می کنید، به صورت خودکار تجربه کاربری را نیز بهبود می دهید. تجربه کاربری بهتر باعث ایجاد اعتماد و افزایش وفاداری به برند شما می شود.

2. 64% بازدید های سایت شما سرچ ارگانیک هستند

طی تحقیقی که بر روی 310 میلیون بازدید روی 30 سایت مختلف انجام شد، نشان داده شد که 64% تمام ترافیک ارجاعی از جنس سرچ ارگانیک هستند. در حالی که تحقیقات دیگر نشان داده اند که شبکه های اجتماعی در زمینه ترافیک ارجاعی پیشی گرفته اند، شکی در این وجود ندارد که سرچ همچنان منبع ترافیک بسیار مهمی برای کسب و کار ها هستند.

3. کاربرانی که سئو برای شما می آورد بیشتر از روش های دیگر منجر به فروش محصول می شود

بر اساس یک تحقیق، کاربرانی که سئو به سمت سایت شما می آورد به طور میانگین تا 14.5% منجر به فروش محصول می شود در حالی که سایر روش های خارج از سایت تا 1.7% منجر به فروش می شوند. به بیان دیگر، وقتی که فردی از طریق جستجو در اینترنت به دنبال محصول خاصی می گردد و آن را خودش پیدا می کند، احتمال اینکه آن را بخرد بیشتر از زمانی است که با استفاده از استراتژی های بازاریابی به سمت آن محصول آمده باشد.

4. روش های بازاریابی داخلی (مانند سئو) نسبت به روش های بازاریابی خارجی (مانند تبلیغات پولی) مشتری بیشتری جذب می کنند

گزارشات و تحقیقاتی که انجام شده است همگی نشان می دهند که روش های بازاریابی داخلی کاربران بیشتری را به سمت کسب و کار شما می آورند و در واقع این روش بازاریابی منبع اصلی و اولیه این کسب و کارها برای جذب مشتری بوده است. علاوه بر این، همین گزارشات نشان داده اند که سئو بهترین منبع برای آوردن مشتری به سمت کسب و کارشان بوده است. سوالی که باید از خودتان بپرسید این است: آیا در حال حاضر موفق به جذب مشتری از طریق سرچ گوگل هستید؟

5. رنک داشتن در سرچ محلی باعث افزایش مشتری و فروش می شود

اگر شما یک کسب و کار محلی دارید، بهینه سازی وب سایت برای سرچ محلی کاری بسیار حیاتی و مهم است. امروزه کاربران بسیار زیادی از سرچ محلی برای یافتن کسب و کار مد نظرشان در یک موقعیت خاص و مسیریابی به سمت آن استفاده می کنند.

بر اساس گزارش گوگل، 50% مصرف کنندگان که بر روی دستگاه موبایل سرچ انجام داده اند، در همان روز به یک مغازه سر زده اند. علاوه بر این، این سرچ ها بیشتر منجر به فروش شده اند: 18% سرچ های محلی روی موبایل در عرض یک روز منجر به فروش شده اند.

6. بازاریاب ها سئو را به عنوان یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی شناسایی می کنند

برای اینکه بفهمیم یک چیز چقدر موثر است، گاهی اوقات باید به منبع آن رجوع کنیم. از میان بازاریابانی که از سئو و SEM استفاده می کنند، 66% از آن ها معتقدند که سئو بسیار موثر بوده است و فقط 7% از آن ها معتقد بوده اند که سئو موثر نبوده است.

7. سئو باعث افزایش اعتبار برند شما می شود

اینکه شما در نتایج جستجو رنک خوبی را داشته باشید به کاربران این مفهوم را القا می کند که شما یکی از قدرتمند ترین نام ها در زمینه صنعت خود هستید. از سویی دیگر، قرار گرفتن در صفحه دوم و سوم این واقعیت را القا می کند که شما کسب و کاری جدید هستید و یا به قدرتمندی کسب و کارهایی که در صفحه اول هستند نیستید. علاوه بر این، کاربر ممکن است این برداشت را بکند که شما بودجه کافی برای قرار گرفتن در صفحه اول را نداشته اید.

8. سئو کمتر از سایر استراتژی های بازاریابی شما را درگیر خواهد کرد

بازاریابی شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ کانال های موثری برای جذب مخاطب هستند ولی هر دوی آن ها نیازمند تلاش مستمر شما هستند. شما باید دائما محتوای تازه و جدید را ارائه دهید تا بتوانید در ذهن فالوور های خود بمانید. اما وقتی که سایت شما از نظر سئو بهینه شده باشد، شما می توانید خیلی راحت و آسوده بنشینید و شاهد بهبود رنکتان باشید. بی شک این امر تا حد زیادی به میزان رقابت در کلیدواژه های شما بستگی دارد، ولی اگر کار را به یک متخصص سئو بسپارید، بی شک می توانید خیلی راحت به نتیجه برسید.

9. بودن در صفحه دوم و سوم موتورهای جستجو تقریبا هیچ ورودی برای شما نخواهد داشت

بعضی از کسب و کارها تصور می کنند که بودن در هر صفحه ای از نتایج جستجو می تواند خوب باشد و در نتیجه در همین حد تلاش می کنند. اما طی تحقیقی که Moz انجام داده است، 71.33% کلیک ها فقط در صفحه اول اناجم می شوند. بهینه سازی وب سایت به شیوه صحیح به شما کمک می کند که در جایگاهی قرار بگیرید که بیشترین نتیجه را دریافت کنید.

10. بیشتر افراد قبل از اینکه به مغازه مراجعه کنند در مورد آن سرچ می کنند

در تحقیقی نشان داده شد که 81% افراد قبل از اینکه به خرید یک آیتم بروند در مورد آن سرچ کرده و آیتم ها را با هم مقایسه می کنند. اگر می خواهید مصرف کنندگان با برند شما و سایت شما آشنا شوند، نیاز است که از تکنیک های سئو استفاده کرده تا بتوانید در صفحه اول سرچ قرار بگیرید.

برگرفته از 
www.iran-academy.org

www.virgool.io

نام فایل