فروش نیاز به تقویت باور مشتری دارد

تقویت باور مشتری– باور را چگونه می توان به فروش تعمیم داد؟

قضیه از این قرار است که اگر مشتری باور داشته باشد کالایی که خریده دوام مادام العمر خواهد داشت،
چنین خواهد شد؛ یعنی آنگونه از آن محافطت خواهد کرد که چنین شود و اگر باور داشته باشد
که کالای مورد نظرش به زودی خراب یا فاسد می شود، چنین خواهد گردید.
اگر مشتری باور داشته باشد که بهترین خدمات به او داده خواهد شد، مسلما به همین گونه خواهد بود در اصل، باورها سازنده کیفیت زندگی هستند.

نیاز به وجود آمدن باور برای فروش چیست؟

همانطور که گفتیم فروش نیاز به تقویت باور مشتری دارد
و برای اینکه بتوانیم یک باور مثبت نسبت به خودمان و محصولمان به مشتری بدهیم، نیاز است که بر روی ذهنیت او کار کنیم.

در تعریف ذهنیت به طور کلی می توان گفت:
ذهنیت به معنی مجموعه افکار، تصورات، حالات، تلقینات، برداشت ها، هیجانات و پیش داوری ها است.

ذهنیت همان عاملی است که شخصیت یک سازمان، واحد تجاری و فروشنده یک محصول را به خوبی یا بدی در ذهن خریدار مجسم می سازد.
حال یک سوال در اینجا مطرح می شود:

عناصر تشکیل دهنده ذهنیت مثبت یا منفی مشتری چه چیزهایی است؟

شاید خیلی از ما بر این نظر هستیم که تنها قیمت مناسب و کیفیت کالا می تواند نظر و ذهنیت مشتری را به سمت مثبتی جلب کند، اما اینطور نیست!
موارد گوناگونی در شکل گیری ذهنیت مشتری دخیل هستند که شاید ما به عنوان صاحب و مدیر کسب و کار، خیلی به آن ها توجه نداریم.

مواردی که تاثیر مستقیم بر ذهنیت مشتری دارند شامل موارد زیر است:

  • کیفیت کالا و محصول
  • تنوع اجناس
  • قیمت
  • نور و رنگ واحد تجاری
  • وضعیت ظاهری و رفتاری فروشنده یا کارشناس ها
  • محل پارکینگ
  • چرخ یا سبد خرید
  • قبول مرجوعی
  • سرعت خدمات
  • مهارت کارشناسان فروش
  • تبلیغات و روابط عمومی
  • هدایا

با استفاده از ذهنیتی که برای مشتری رقم می خورد، تصمیم به خرید کردن یا خرید نکردن می گیرد؛ یعنی به «ادراک خرید» می رسد.
ادراک خرید یعنی برداشت هایی از ذهن که به رفتار مشتری جهت داده و او را برای واکنش مورد نظر هدایت می کند.
پس برای جهت دادن به ادراک مشتری باید بر روی ذهنیتش کار کرده و باور او را به سمت خودمان و محصولمان به صورت مثبت جلب نماییم.

نام فایل