کارهایی که یک مدیر موفق قبل از خوابیدن باید انجام دهد

شاید برای شما هم جالب باشد که یک مدیر موفق قبل از خوابیدن چه کاری انجام میدهد، اما به نظر می رسد که این افراد همان ساده بودن زندگی خود را حفظ کنند بیشتر موفق هستند. در حقیقت این افراد در طول روز به اندازه کافی مشغله کاری دارند و شاید هیچ گونه ارتباطی با خانواده خود نداشته باشند. به همین دلیل انتظار ادامه فعالیت حرفه ای در منزل یا در محل خواب کاملاً بیهوده بوده و می تواند آنها را به یک شکست احساسی و عاطفی برساند.

اما تجربه ثابت کرده که یک مدیر موفق قبل از خوابیدن باید چند کار ساده و معمولی انجام دهد که هم از رقبا عقب نماند و هم زمان کافی برای استراحت و حضور در کنار خانواده داشته باشد.

یک مدیر موفق قبل از خوابیدن به طور کلی از کار و شغل جدا می شوند

این اولین کاری است که یک مدیر، چه مرد یا زن، قبل از ورود به منزل باید انجام دهد و تمامی مشکلات و مسائل مرتبط با حرفه خود را پشت در جا بگذارد. حتی اگر تقسیم بندی هم برای زمان روز انجام شود باز هم باید این تقسیم‌بندی به شکلی باشد که با این شرایط کاری و شرایط منزل همپوشانی وجود نداشته باشد.

بنابراین از یک مدیر موفق قبل از خوابیدن انتظار می‌رود که پرونده فضای کاری خود را به طور کامل ببندد و آمادگی حضور در منزل را داشته باشد. معمولاً کسانی که ناراحتی ها و دردسرهای محل کار خود را به منزل می آورند از لحاظ عاطفی و احساسی دچار مشکل می‌شوند و ارتباط آنها با خانواده مختل می‌شود.

کارهایی که امروز انجام داده اند را تحلیل می کنند

در بندهای قبلی گفتیم که مدیران موفق باید قبل از ورود به منزل تمامی ارتباط خود را با محل کار قطع کنند. اما این به این معنی نیست که روی مسائلی که در طول روز پیش آمده فکر نکنند و با توجه به آن برنامه ریزی نداشته باشند. این موضوع کاملا عادی است که ممکن است شما در مورد مسائل مختلف پیش آمده در محل کار با اعضای خانواده یا با دوستان خود صحبت کنید و حتی از آنها مشاوره بگیرید.

بنابراین فرصت خوبی در اختیار دارید تا این موضوع را با افراد دیگر در میان بگذارید یا در خلوت خود به آن فکر کنید. یک مدیر موفق قبل از خوابیدن به همه اتفاقاتی که در طول روز برای او افتاده فکر می‌کند و به دنبال پیدا کردن بازخورد مناسب برای آنهاست. البته اشتباه خطرناکی که ممکن است شما در اینجا مرتکب شوید این است که تمام زمان استراحت خود را به فکر کردن به این موارد اختصاص دهید و این بسیار خطرناک است.

برنامه فردا را مرور می کنند

نه تنها مدیران موفق، بلکه همه افرادی که برای زندگی خود برنامه دارند باید شب قبل در مورد برنامه‌های روز بعد فکر کنند و حتی برای چند دقیقه هم شده برنامه ریزی فردای خود را مرور کنند. احتمالاً شما یک برنامه بلند مدت برای حوزه کاری خود نوشته اید و در آن مشخص شده که باید در هر روز چه کارهایی انجام دهید. اما موضوع اینجاست که در طول روز و در گذشته زمان امکان بروز اتفاقات مختلف و متنوعی وجود دارد که ممکن است این برنامه را تحت تاثیر قرار دهد.

یک مدیر موفق قبل از خوابیدن باید همه برنامه های نوشته شده برای روز بعد را مرور کند و به جزئیات آنها توجه کنند. این مرور کلی به آنها اجازه می‌دهد که برخی از قسمت های برنامه خود را حذف کنند یا با برنامه‌های جدید جایگزین کنند. در ضمن در لحظات آخر این امکان وجود دارد که ذهنیت جدیدی نسبت به برنامه‌های خود پیدا کنید و تغییراتی در آنها به وجود بیاورید تا راحت‌تر کار خود را انجام دهید.

مطالعه می کنند

خوشبختانه اکثر افراد جامعه قبل از خوابیدن مشغول مطالعه هستند، اما متاسفانه از طریق گوشی هوشمند! این یکی از بدترین عادت هایی است که شما قبل از خوابیدن می توانید انجام دهید. دسترسی آسان به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شده که اکثر افراد و مدیران قبل از خواب و در رختخواب به مرور پیج های مختلف بپردازند و زمان زیادی از خواب خود را به خاطر همین موضوع از دست دهند.

اما بهترین عادت برای یک مدیر موفق قبل از خوابیدن این است که برای چند دقیقه مطالعه داشته باشد آن هم از روی کتاب! از این جهت اهمیت دارد که در همه حال ذهن شما را نسبت به مسائل مختلف روشن نگه می دارد و از طرف دیگر فعالیت ذهن باعث خستگی آن می شود. این یعنی خوابی که شما در طول شب تجربه می‌کنید خواب با کیفیتی خواهد بود و با توجه به محدود بودن زمان مطالعه مشکلی برای به خاطر سپردن آن و استفاده از این مطالب نخواهید داشت.

روش های مختلف مدیتیشن را کار می کنند

داشتن فعالیت بدنی به منظور بهره بردن از یک ذهن سالم ضروری است. اما تجربه ثابت کرده که مدیران زمان کافی برای فعالیت بدنی و رفتن به باشگاه ورزشی ندارند و به همین دلیل به مرور زمان کسالت به آنها غلبه می کند. اما در طرف مقابل این افراد در طول زندگی خود تحت تاثیر تنش های زیادی قرار دارند که اگر آنها را از زندگی خود دور نکنند به مرور زمان مختل می‌شود.

این باعث می شود که برای مدیران برنامه های آرام سازی و مدیتیشن در اولویت قرار گیرد. اجرای این برنامه ها ذهن مدیران را فعال نگه می دارد و باعث می شود که برای مدت زمان کوتاهی بدون فکر کردن به هیچ موضوع خاصی به استراحت بپردازند. پس به عنوان بخشی از برنامه یک مدیر موفق قبل از خوابیدن می توانید مدیتیشن و ریلکسیشن را در نظر بگیرید که برای آرام کردن و زدودن تنش از زندگی آنها ضروری است.

برای بیدار شدن و خوابیدن برنامه ریزی می کنند

کسانی که برای بیدار شدن و خوابیدن برنامه‌ریزی می‌کنند موفق‌تر از افراد دیگر هستند. این افراد می توانند قبل از خوابیدن گوشی‌های هوشمند و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را کنار بگذارند و بعد از بیدار شدن هم به طور مستقیم وارد چرخه کاری خود شوند. همانطور که یک مدیر موفق قبل از خوابیدن تمامی برنامه های خود را مرور می کند، مسلماً بعد از بیدار شدن هم می داند که دقیقاً چه کاری باید انجام دهد.

حالا برای موفقیت در این برنامه‌ریزی لازم است که زمان خوابیدن و زمان بیدار شدن خود را تنظیم کند. خواب شبانه و استاندارد معمولا از ساعت ۱۰ شب شروع می‌شود و تا ساعت ۶ صبح ادامه دارد. این زمان با کیفیت ترین خواب ممکن را نصیب مدیران می کنند و به آنها اجازه می‌دهد که روز بعد با شادابی و طراوت کامل در محیط کار خود حضور داشته باشند. به همین دلیل از مدیران موفق انتظار می رود که زمان خوابیدن خود را برای این دوره زمانی طلایی برنامه ریزی کنند و با توجه به آن هم برای بیداری خود برنامه خاصی داشته باشند.

برای برنامه های کاری انجام نشده رویاپردازی می کنند

همه ما در دوران کودکی رویا های جسورانه و بسیار خیال پردازانه ای داشتیم که به فکر تسخیر کردن جهان هستی بودیم. اما به مرور زمان شرایط دنیای واقعی و آموزش های اشتباه باعث می شود که تنها به انجام برخی فعالیت های خاص بسنده کنیم. اما تجربه ثابت کرده که انسانها به اندازه بلند پروازی و رویاپردازی خود موفقیت را تجربه می کنند و هرچه در این خیال پردازی جسور تر باشند موفق تر هم هستند.

اگر یک مدیر موفق قبل از خوابیدن به رویاپردازی در مورد کسب و کار خودمان موفقیت در بازار فکر کند مطمئناً در ضمیر ناخودآگاه خود هم این موضوع را دائماً دنبال می‌کند. در بیشتر موارد ادامه پیدا کردن این روند باعث می‌شود که فرد در هر موقعیتی به دنبال پیدا کردن راه حلی برای موفقیت باشد و این مسیر مدیران را در رسیدن به گام های بزرگتر راحت‌تر می‌کند.

 جمع بندی

متاسفانه دیدگاه اشتباهی که نسبت به موفقیت مدیران وجود دارد این است که تنها با سخت کوشی و تلاش بیش از حد به دست می آید. این در حالی است که تجربه ثابت کرده که مدیران موفق به استراحت نیاز دارند و باید زمان کافی برای حضور در کنار خانواده و انجام فعالیت‌های شخصی اختصاص دهند. 

 

https://ipe.ir/

نام فایل