5 فعالیت مهم در حوزه ی تولید محتوای ویدیویی

ساخت ویدیو یکی از سه رکن اصلی بازاریابی محتوا یا content marketing است. بسیاری آن را انقلابی در دنیای بازاریابی دیجیتال عنوان می کنند و در حدود 72 درصد کسب و کارها اذعان کردند که تولید محتوای ویدیویی نرخ رشد و جذب آن ها به طور چشم گیری بالا برده است. به دلیل اهمیت زیاد این کار، در این مقاله ۵ فعالیت مهم در حوزه ی تولید محتوای ویدیویی و مارکتینگ را به شما ارائه خواهیم داد.

شاید بتوان هزینه‌ی بالای تولید ویدیو را یکی از موانع اصلی روی آوردن برندها به این موضوع دانست. اما اگر دقیق تر بررسی کنیم، فقدان خلاقیت و نوآوری را باید بزرگترین مشکل در نظر بگیریم. بسیاری از بازاریابان نحوه ی ایجاد تنوع در ویدیو خود را نمی‌دانند، حتی اگر به آن‌ها پول بدهید تا این کار را انجام دهند. دانستن اینکه از چه ظرفیت هایی می توان استفاده کرد تا تولید محتوای ویدیو کرد برای تیم بازاریابی هر برندی بسیار مهم است. این ۶ فعالیت در حال حاضر طرفداران زیادی در حوزه ی ویدیو مارکتینگ دارند.

تولید محتوای ویدویی

  • وبلاگ ویدیویی

تهیه وبلاگ ویدیویی مانند همان وبلاگ های نوشتاری است با این تفاوت که شما داستان خود را توسط ویدیو روایت می کنید. بسیاری از کمپانی ها روند کاری خود را با ساخت ویدیویی چند دقیقه ای از طریق YouTube، اینستاگرام و یا آپارات در ایران با مخاطبین خود به اشتراک می گذارند.

  • مصاحبه

ضبط مصاحبه یکی از بهترین روش ها در ایجاد روابط با مردم و همچنین صاحبان کسب و کارها در حوزه فعالیت شماست. یک مصاحبه خوب باید از دستورالعمل های مهمی پیروی کند. برای مثال از آماده سازی دکور و سناریو گرفته تا ادیت نهایی ویدیو و انتشار آن باید از پیش شروع مصاحبه بررسی شود. مصاحبه کننده باید محتوایی که مدنظر دارید را از مصاحبه شونده دریافت کند و به مخاطب انتقال دهد. دعوت از مهمان هایی که با شما همکاری موفقیت آمیزی داشته اند و همچنین برندهایی که اغلب کاربران اینترنتی دوست دارند با روند فعالیت های آَن ها آشنا شوند یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطب و ارتباط های موثر در آینده می باشد. اعتباری که این کار به مجموعه شما اضافه می کند قطعا در آینده ای نزدیک تاثیر مثبت فرآوانی بر روی برند شما خواهد گذاشت.

  • وبینار

یکی از بهترین و ارزشمندترین خدماتی که در زمینه تولید محتوای ویدیویی می توانید ارائه دهید، وبینار است. در حال حاضر برگزاری وبینار در بین برندها و افراد بسیار رایج شده و همچنین مردم استقبال فرآوانی از آن می کنند. دلیل اصلی این اتفاق هم این است که هزینه ی برگزاری وبینار در مقابل سمینار بشدت کم است و امکان حضور کاربران از هرجای دنیا در آن فراهم می شود. هر فردی تنها با یک لپ تاپ و همچنین اینترنت می تواند در صدها وبینار آنلاین شرکت کند. حتی هزینه تهیه بلیت ورودی در وبینارها بسیار کمتر از موارد مشابه آن مانند همایش و یا ایونت های دیگر است.

  • معرفی محصول

معرفی محصول یک روش دیگر برای تولید محتوای ویدیویی است که بازخورد چشم گیری از سمت کاربران دارد؛ مخصوصا در حیطه فناوری و لوازم مورد نیاز و روزانه ی مردم. از پلتفرم هایی مانند YouTube و اینستاگرام روزانه هزاران ویدیو با محتوای معرفی محصول پخش می شود و اگر در صفحاتی مانند Explore عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید، شاهد ویدیوهای فرآوانی با طراحی های متفاوت خواهید بود. اگر مخاطبینی دارید که به شما اعتماد دارند، محصولاتی که می تواند برای آن ها مفید باشد را در قالب ویدیو مرور کنید تا هم فروش و تبلیغات شما بالا رود و هم به کانالی مطمئن برای معرفی محصول در شبکه های اجتماعی تبدیل شوید.

  • پخش زنده

ویدیوهای پخش زنده روز به روز در دنیای وب و مدیا پرطرفدارتر می شوند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم به ویدیوهای لایو رو آورده اند و ترجیح می دهند اخبار و اتفاقات روز را از این طریق دنبال کنند. یکی از این دلایل این است که پخش فیلم ها به صورت زنده پر از تعلیق هستند و مخاطب چون نمی داند در چند لحظه بعد چه اتفاقی می افتد، دوست دارد که چیزی از دست ندهد به تماشای آن ادامه دهد. همچنین پخش زنده ی یک اتفاق و یا رویداد باعث می شود که ما احساس کنیم در آن موقعیت حضور واقعی داریم.

این پنچ فعالیت بخش کوچکی از دنیای بزرگ تولید محتوای ویدیویی است. همه روزه خدمات مختلف و متنوعی به این حوزه از بازاریابی اضافه می شود و مردم توجه بیشتری به ویدیو نشان می دهند. واضح است که اگر چنین خدماتی را به برند خود اضافه کنید رشد قابل توجه ای در بازاریابی مدرن خواهید داشت.


برگرفته از 
https://ipe.ir/

نام فایل