چگونه برای ویدیو مارکتینگ استراتژی تعیین کنیم؟

بسیاری از بازاریابان از اهمیت محتوای ویدیویی با خبرند اما اگر از آن‌ها بخواهیم استراتژی کامل و کاربردی‌ای در این زمینه به تیم های مارکتینگ ارائه دهند، قطعا برنامه مشخصی ندارند. در واقع آن ها با استراتژی ویدیو مارکتینگ آشنایی ندارند.

شکی نیست که ویدیو و تولید آن در حال حاضر بسیار مهم است. روزانه اغلب مردم یک سوم زمان خود را به تماشای ویدیو آنلاین می گذرانند. طبق آمار موجود تنها در سال گذشته بیش از 81 درصد کسب و کارها در مارکتینگ خود از ویدیو استفاده کردند که نزدیک به 80 درصد مردم از طریق دیدن ویدیو یا تیزر تبلیغاتی یک محصول متقاعد به خرید شدند. اما سوال اساسی اینجاست، برای هرچه موثرتر بودن چنین کمپین هایی باید بدانیم چگونه برای ویدیو مارکتینگ استراتژی تعیین کنیم؟

این مراحل در این زمینه به شما کمک خواهد کرد:

۱. مخاطب خود را بشناسید و برای کمپین هدف گذاری کنید

تمام کمپین های موفق مارکتینگ باید فعالیت خود را با تحقیقات آغاز کنند و این سوال ها را پیش از هرکاری از خود بپرسند. هدف ما چه کسانی هستند؟ به چه نوع محتوایی علاقه مندند و از چه کانال های یا شبکه هایی بیشتر استفاده می کنند؟ و از همه مهمتر ، شما با یک کمپین ویدیو مارکتینگ به چه اهدافی می خواهید برسید؟ آیا سعی در هدایت آگاهی ، فروش ، ترافیک و یا همه موارد فوق دارید؟ برای اینکه از توانایی ویدیو در ارتباط با خریدار خود استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که از پیام صحیح یا محتوای مناسب برای رسیدن به آنها استفاده می کنید. مهم است که قبل از راه اندازی فیلم خود برای جمع آوری علاقه مندی های بیننده  وقت صرف کنید زیرا این کار و دیدی که نسب به مخاطب پیدا می کنید، به شما اجازه می دهد تا آن ها را بهتر بشناسید و بدانید چه نوع ویدیویی باید تولید کنید و چه میزان هزینه برای این کار لازم دارید.

۲. با تمرکز بر اهداف برند، پیام خود را از طریق ویدیو انتقال دهید.

ویدیو مارکتینگ در حال حاضر راهی جدید برای تغییر در متدهای بازاریابی به نظر می رسد. تجربه ای که تا به امروز موفق بوده است. اما در کنار اینکه محتوای ویدیو ممکن است برای مخاطب جذاب باشد، باید بدانید که این ویدیو برای چه افرادی با چه سلیقه ای ساخته شده و چه پیغامی برای آن ها دارد. و همچنین توجه داشته باشید تا در انتقال این پیام نشانه ای از برند شما باشد. این موضوع شاید مهمترین درک از استراتژی ویدیو مارکتینگ باشد.

۳. از بودجه خود اطمینان حاصل کنید.

بسیاری از بازاریابان گمان می کنند اگر بودجه ای هنگفت برای ویدیو مارکتینگ خود در نظر بگیرند حتما سود فرآوانی نصیبشان می شود. از طرف دیگر نداشتن هزینه کافی ممکن است به کاهش کیفیت محتوایی که تولید می کنند کمک کنند. در هر دو مورد این نکته را باید در نظر داشته باشند که بر اساس هدف کمپین خود و آن چیزی که می خواهند در نهایت به عنوان خروج به دست بیآورند، هزینه کنند. در برخی موارد نیاز به هزینه ی زیادی برای تولید فیلم و ویدیو نیست.

برای مثال برای تولید ویدیو در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یا توئیتر باید در نظر داشته باشید که ویدیو باید طوری ساخته شود که توسط کاربران بارها و بارها به اشتراک گذاشته شود. اگر بودجه زیادی دارید می توانید بر روی تبلیغات ویدیو از سوی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی هم سرمایه گذاری کنید به این دلیل که از این راه بازدید قابل توجه ای خواهید گرفت.
 

۴. متناسب با هر کانال و شبکه های اجتماعی ویدیو بسازید.

بسته به پلتفرم هایی که می خواهید در آنجا ویدیو را آپلود کنید، از قبل شرایط انتشار هرکدام را بدانید. برای مثال در اینستاگرام سایز ویدیو، زمان و … برای پست عادی یا استوری و IGTV متفاوت است. اگر می بینید ویدیو نیاز به زیرنویس دارد، آن را تهیه کنید. یا در YouTube پس از درخواست و انتشار آن باید در حدود دوهفته منتظر بمانید تا از سمت آن ها ویدیو را تایید کنند.

هرچه قدر شما از قبل اطلاعات داشته باشید قطعا کارها بر روال مناسبی پیش خواهد رفت. بهینه سازی ویدیوها نکته ای مهم است که باید در طی ساخت آن در دقت لازم را داشته باشید.

۵. تست کنید و بارها تست کنید.

یک تیزر تبلیغاتی و یا ویدیویی که برای مخاطب پیام دارد، می تواند بازخوردهای متفاوتی بگیرد. اما دقت کنید پیش از انتشار به صورت رسمی آن را در کانال های مختلف و از دیدِ افراد گوناگون تست کنید. پس از آن شروع به تحلیل ویدیو کنید. آن را از لحاظ نرخ بازدید، تعداد پلی شدن ویدیو، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و کامنت ها و فیدبک ها بسنجید و از آماری که به دست می‎آورید برای تجربه های بعدی استفاده کنید.

نکته پایانی

تعیین استراتژی برای تولید محتوای ویدیویی کار چندان آسانی نیست. اما همان‌طور که گفتیم اگر با بررسی کامل و جستجو و همچنین آگاهی از مخاطب هدف صورت بگیرد، به راهنمایی حیاتی و تاثیرگذار برای برند شما تبدیل خواهد شد.

برگرفته از 

https://ipe.ir/

نام فایل