راه موفقیت گری وینرچاک

گری وینرچاک پس از اتمام دوران تحصیلی، ارزش بیزینس و سرمایه خانوادگی 3 میلیون دلاری خود را طی یک دوره 5 به اندازه بیشتر از 60 میلیون دلار افزایش داد، گری کل تایم خود در روز را از صبح  زود تا آخر شب به کار می پرداخت، او به صورت کامل به آموختن شیوه های بیزینس خانوادگی اش می پرداخت و برای توسعه آن بسیار تلاش نمود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با راه موفقیت گری وینر چاک آشنا کنیم.
گری وینرچاک برای پیشرفت بیزینس خود بسیار تلاش نمود و اقبال در پیشرفت او نقش مهمی نداشت، او پس از توسعه بیزینس خانوادگی اش، به سمت افتتاح آژانس رسانه ای خود رفت و چندین استارت آپ موفق و مناسب را پیگیری نمود، چند کتاب به قلم نگارش درآورد و در مراکز معتبر جهانی به سخنرانی پرداخت.

بیوگرافی گری وینرچاک

گری وینرچاک ملقب به گری وی یک کارآفرین بلاروس آمریکایی است که از نگاه نیویورک تایمز به عنوان بهترین نویسنده، گوینده و شخصیت اینترنتی معرفی شد، او در اوالیل دورانش به عنوان یک منتقد شراب شناخته می شد که به تدریج  تجارت شراب خانواده اش را توسعه داده است، گری وینرچاک بیشتر به خاطر فعالیت خود در بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی به عنوان رئیس شرکت ارتباطات مستقر در نیویورک، مدیر عامل شرکت تابعه VaynerX  وVaynerMedia  شناخته شده است.
وینرچاک در بابرویسک در اتحاد جماهیر شوروی  که امروزه بخشی از بلاروس محسوب می شود به دنیا آمد و در سال 1978 زمانی که سه سال داشت به همراه خانواده خود به ایالات متحده مهاجرت کرد، وینرچاک با هشت عضو خانواده دیگر در یک آپارتمان استودیویی در نیویورک زندگی می کرد. و پس از زندگی در نیویورک، وینرچاک و خانواده اش به ادیسون نیوجرسی نقل مکان کردند که در آنجا وینرچاک یک دکّه ایستاده لیموناد را اداره می کرد و هزاران دلار درآمد کسب کرد.
گری وینرچاک در تعطیلات آخر هفته به تجارت کارت های بیسبال می پرداخت و در 14 سالگی به تجارت خرده فروشی شراب خانواده خود پیوست، پس از آن از زندگی با خانواده اش مستقل شد و در کالجی در ماساچوست در سال 1998 به تحصیل پرداخت و فارغ التحصیل شد.

کتاب های گری وینر چاک

گری وینرچاک کتاب های بسیار خوبی در زمینه بازاریابی و کارآفرینی به قلم نگارش درآورد، که در سراسر جهان طرفداران زیادی را به خواندن و استفاده از این کتاب ها جذب کرده است.

کتاب به دستش بیاور (Crushing it)

کتاب به دستش بیاور (Crushing it) در زمینه کارآفرینی نگارش شده است، این کتاب شیوه ها  و مسائلی از اتفاقات و تجربه هایی از انسان‌های موفق  و کارآفرینان درجه یک برای خوانندگان آن نوشته شده است، افرادی که از روش های مشخص شده و قابل پیش‌بینی فاصله گرفتند تا رویاهای خود را با توسعه کسب ‌وکار مناسب و برند سازی شخصی درست خود به واقعیت تبدیل کنند.
این کتاب شیوه و فن های ساخت مسیر موثر و مناسب حرفه‌ای و مالی برای خوانندگان است ، اما در مورد پولدار شدن نیست، بلکه نوعی از زندگی ای را به خوانندگان پیشنهاد می دهد که مورد سلیقه آن ها باشد، اون در این کتاب بیان می کند که تمام حرفش صحبت از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیست، با وجود اینکه که بیشتر موفقیتش را در این مسائل  به دست آورده‌ است، به دلیل اینکه درجه موفقیت در زندگی و کار بر طبق بزرگ بودن بیزینس  و یا مقدار درآمد نیست بلکه درجه موفقیت در زندگی بر اساس میزان رضایت هر فرد از زندگی خود است.
گری در این کتاب اعتقاد به این داشت که کسب توانایی ها ارزان به دست نمی آید اما پیدا کردن علاقه به راحتی قابل دسترس است، در صورتی که افراد به حوزه خاصی که در آن مشغول هستند، علاقه دارند، آن کار را به روش های درستی که احساس رضایت به افراد دست دهد انجام بدهند و میزان رضایت از زندگی خود را بالا ببرند.
گری وینرچاک این کتاب را به دنباله کتابی دیگر از خود با تحت نام crush it به قلم نگارش درآورده است، این کتاب در سال 2009، یکی از کتاب های پر فروش آن سال بوده است، در کتاب crush it گری وی به ایجاد یک سیستم  برند سازی درست برای موفق شدن در حوزه کار و سرمایه گذاری تاکید داشت، همچنین اصرار زیادی به تاثیر این مسئله و صحیح بودن آن حتی به صورت  موثر تر از سابق اشاره می نمود و تفکرات خاص خود را در مورد آنچه که از اصل وجود دارد و آن چیزی که قابل تغییر است، به صورت متن درآورده است.

کتاب قدردانی اقتصاد (the thank you economy)

کتاب قدردانی اقتصاد (the thank you economy) توسط گری وینرچاک به مرحله انتشار رسیده است، این کتاب هم جزو کتاب های پرفروش نیویورک تایمز در سال 2011 بوده است.
گری وینرچاک در کتاب قدردانی اقتصاد اصرار فراوانی بر تولید محتوا داشت و معتقد بود در صورتی که به تولید محتوا نمی پردازید در اصل به طور کل انگار کار خاصی انجام نمی دهید، او تاکید داشت که فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی برای ایجاد و توسعه هر بیزینس یک موهبت الهی است که باید از آن کاملا استفاده نماییم و قدر آن را بدانیم.
در این کتاب به ارتباط مستقیم با مشتری اشاره شده است، حتی یک مسئله ساده که با دست خط خود فرد هم باشد، می تواند خیلی موثر و مفید باشد و تفکرات مشتری را به صورت کامل نسبت به صاحب کسب و کار تغییر دهد، شبکه های اجتماعی هم در این مسئله خیلی مهم می باشد و میتواند کمک کند، این شبکه ها می تواند به صاحبان کسب و کار این امکان را دهد تا به خواسته ها و نیازهای مشتری رسیدگی کند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر آنان تاثیر گذار باشد.


کتاب قدردانی از اقتصاد

لیست کتاب های گری وینرچاک به شرح زیر است که تعداد زیادی از آن ها به زبان فارسی ترجمه نشده است:
Gary Vaynerchuk’s 101 Wines: Guaranteed to Inspire, Delight, and Bring Thunder to Your World 2008
Crush It!Why NOW Is the Time to Cash In on Your Passion 2009
The Thank You Economy 2011  
Jab, Jab, Jab, Right Hook 2013
Sideways: A Decade Under the Influence of the World’s Greatest Wine Story: Tenth Anniversary Collectors Edition 2014
Crushing It!: How Great Entrepreneurs Build Their Business and Influence and How You Can 2018
Unti Vaynerchuk Book #6 2018

نام فایل