تست استرس سبک زندگی و تست کیفیت زندگی (دکتر محسن حسن زاده)

توضیحات تست ها: 

 

ابتدا تست ها را اینجا دانلود کنید و پاسخ دهید

 

  • نمره بین 0 تا 10 از تست (شخصیت B) : شما بسیار خونسرد هستید – استرس سبک زندگی نداشته و کارها را با آرامش و توام با کیفیت انجام میدهید. شخصیت شما تمایل به شخصیت B می باشد. عمر طولانی توام با سلامتی خواهید داشت. در حد امکان این سبک زندگی را رعایت کنید و اجازه ندهید که سرزنش و حرفهای دیگران بر شما اثر بگذارد. از نظر سلامتی بسیار سالم بوده و احتمال ابتلا به بیماریهای روان تنی (بیماری قلبی ، آسم ، مشکلات معده ، بیماریهای پوستی و ...) در شما کمتر خواهد بود.

 

  • نمره 11 تا 14 از تست  (شخصیت نرمال بین Aو B) : شما حد متعادل بین شخصیت تیپ A و B  هستید. انجام بسیاری از امور زندگی در شما در حد معمول و بدون استرس است ولی امکان دارد گذشت زمان شما  را به طرف شخصیت تیپ A  هدایت کند. کارها را با کیفیت انجام دهید، بی حوصلگی نشان ندهید، غذا را آرام بخورید، رانندگی را به آرامی آنجام دهید، عجله را از زندگی خود کاملا دور کنید. ورزش کنید و از زندگی لذت ببرید. با افزایش سن احتمال وجود بیماریهای روان تنی در شما وجود دارد.

 

  • نمره  15 تا 20  از تست  (شخصیت تمایل به A) : شخصیت شما متمایل به تیپ A مي باشد. استرس در زندگی شما در حد قابل ملاحظه ای دیده می شود. تند غذا میخورید، عجول هستید، بی قراری در رفتار شما دیده میشود، کم صبر و کم تحمل شده اید. عجولانه  و بی دقت ماشين مي رانيد، کسی کند کار کند اعصابتان برهم  خواهد خورد. احتمال ریزش مو، طپش قلب، تنگی نفس و کمردرد در شما وجود دارد. خود را یکسره با دیگران مقایسه میکنید. کیفیت در زندگی شما بسیار پائین است و امور را فقط در حد انجام وظیقه، انجام میدهید. از انجام اعمال روزانه لذت نمی برید. احتمالا کمال گرایی افراطی داشته و علاقمند هستید که کارها را سریع و تند انجام دهید.  احتمالا اهل ریسک شده اید در حالی که اعتماد به نفستان نسبت به گذشته کمتر شده است. شاید تمرکز خوبی نداشته و خوابتان دچار آشفتگی شده است.  صبحها که از خواب بيدار ميشويد، احساس خستکي ميکنيد. تائید دیگران برای شما بسیار مهم شده است. احتمالا در آینده مستعد بیماری قند خواهید بود. کیفیت در رفتار جنسی و اعمال زناشویی در شما مطلوب نیست.  رفتارهای پرخاشگرانه و یا اضطرابی داشته و زود از کوره در می روید و زود هم پشیمان میشوید. کارها را بسیار با انگیزه شروه کرده و سریعا این انگیزه کم میشود. تنوع طلبی آشفته داشته  و احتمالا افسرده تر نسبت به گذشته شده اید.(توصیه می شود کتاب 55 نکته جهت رهایی از استرس تالیف محسن حسن زاده را مطالعه نمائید. برای دانلود کتاب ها اینجا را کلیک کنید.)

 

  • نمره بین 21  تا  25  از  تست  (تمایل شدید به A) : شخصیت شما متمایل به تیپ A  شدید مي باشد. استرس در زندگی شما در حد زیادی دیده می شود. بسیار تند غذا میخورید، فوق العاده عجول هستید، بی قراری در رفتار شما در حد زیادی دیده میشود، بسیار کم صبر و کم تحمل شده اید. همیشه عجولانه و بی دقت ماشين مي رانيد، اگر کسی کند کار کند سریعا اعصابتان برهم  خواهد خورد. احتمال زیاد ریزش مو، طپش قلب، تنگی نفس، میگرن و کمردرد در شما وجود دارد. دائما خود را با دیگران مقایسه میکنید. کیفیت در زندگی شما مطلوب نیست و امور را فقط در حد انجام وظیقه، انجام میدهید. از انجام بسیاری از اعمال روزانه لذت نمی برید. کمال گرایی افراطی داشته و علاقمند هستید که کارها را سریع و تند انجام دهید. شدیدا  اهل ریسک شده اید در حالی که اعتماد به نفستان نسبت به گذشته خیلی کمتر شده است. تمرکز خوبی نداشته، دچار ضعف حافظه شده و خوابتان دچار آشفتگی شده است. صبحها که از خواب بيدار ميشويد، احساس خستکي مي کنيد. تائید دیگران برای شما بسیار مهم شده است. احتمالا در آینده مستعد بیماری دیابت یا قند خواهید بود. کیفیت در رفتار جنسی و اعمال زناشویی در حد مطلوب دیده نمیشود. رفتارهای پرخاشگرانه و یا اضطرابی داشته و زود از کوره در می روید و زود هم پشیمان می شوید. کارها را بسیار با انگیزه شروه کرده و سریعا این انگیزه کم میشود. تنوع طلبی آشفته داشته  و زود اشیاء افراد دل شما را می زنند و سعی در جایگزین کردن اشیاء و یا افراد دارید. احتمالا افسرده تر نسبت به گذشته شده اید. (توصیه می شود کتاب 55 نکته جهت رهایی از استرس تالیف محسن حسن زاده را مطالعه نمائید. برای دانلود کتاب ها اینجا را کلیک کنید.)